regulatory texts

Regulatory texts and other documents

Decree of 28 December 2022 setting the remuneration of doctoral students on fixed-term contracts from 1 January 2023

Arrêté du 28 décembre 2022 fixant le montant de la rémunération du doctorant contractuel à compter du 1er janvier 2023

Decree of 26 August 2022 amending the decree of 25 May 2016

Arrêté du 26 aout 2022 modifiant arrete du 25 mai 2016

Provisions of the Research Programming Law (LPR) relating to the increase in the remuneration of doctoral students on fixed-term contracts

Dispositions de la loi de programmation de la recherche (LPR) relative à l'augmentation de la rémunération des contractuels doctoraux

Decree setting the minimum remuneration for doctoral students on fixed-term contracts from 1 September 2021

Arrêté fixant la rémunération plancher des doctorants contractuels à compter du 1er septembre 2021

Decree No. 2021-1232 of 25 September 2021 on private-law postdoctoral contracts provided for in Article L. 431-5 of the Research Code

Décret n° 2021-1232 du 25 septembre 2021 relatif au contrat postdoctoral de droit privé prévu par l'article L. 431-5 du code de la recherche

Decree No. 2021-1233 of 25 September 2021 on private law doctoral contracts provided for in Article L. 412-3 of the Research Code

Décret n° 2021-1233 du 25 septembre 2021 relatif au contrat doctoral de droit privé prévu par l'article L. 412-3 du code de la recherche

Order of 25 May 2016 on Doctorates

Arrêté du 25 mai 2016 sur le Doctorat

Order on Emeritus Status

Arrêté sur Eméritat

COMPARISON OF THE CAREERS OF TEACHING AND RESEARCH STAFF IN OTHER COUNTRIES

COMPARAISON DES CARRIERES DES ENSEIGNANTS-CHERCHEURS DE PAYS ETRANGERS

scientific productions

practical guide for scientific publications:

Guide pratique pour les productions scientifiques

 

This guide,  Mémoires, thèses, publications : soyons accessibles !, was produced by the Ministry of Higher Education.

 

It aims to raise awareness among students, from the outset of their research work (master's, doctorate), of the means available to facilitate the accessibility of the content they will be producing, right from the design stage.

students feedback

 

Enquête de l'ODIF: students feedback about doctoral formation